Stop Bullying






                                       

Jag känner att jag verkligen behöver skriva av mig nu. För en stund sedan så satt jag och kollade runt på datorn och så kollade jag in min mail. Då har en tjej skickat in till mig att hon funderar på att ta sitt liv pga av att hon inte har några vänner och att hon blir mobbad varje dag. Och jag tar sånt här väldigt hårt, hur kan en person gå över gränsen så att man vill ta självmord? Man mår inte bättre av att göra andra olyckliga, om man gör andra lyckliga blir man själv lycklig. Imorse så var en tjej på IG (instagram) nära att ta självmord pga mobbning via IG, och jag tycker att det verkligen är hemskt.

Jag svarade till denna tjejen att hon skulle stå upp för sig själv och bevisa att man inte gör så mot en annan person. Jag förstår att man hör sånt ofta och att man inte tar till sig de alltid. Men jag skrev att hon ska bevisa att hon är en tjej som man inte trampar ner, man ska visa respekt för alla varelser på vår jord. Jag anklagar inte alla därute för mobbare osv, jag vill bara att ni som vet att ni har gjort något elakt ber om ursäkt. För ord sårar verkligen, en enda kommentar kan leda till ätstörningar, bulimi och anorexia. Jag tycker att ni ska tänka på vad ni säger och gör, för ett skämt kan faktiskt vara väldigt sårande. Så tänk er alltid för före ni säger ett skämt eller så, för ord är de som gör mest ont.

Hoppas att ni tar er tid för att läsa detta för jag tycker att sånt här är sjukt viktigt och jag hoppas att iaf några tar till sig av de jag säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0